Slow living for Sensitive Souls

Bewust vertragen als voeding voor HSPs

 

In de rust en vertraging kunnen je lichaam en geest tot zichzelf komen. Jij komt weer in contact met jezelf. Je schept een bedding waarin je sensitiviteit kan gedijen.

Zo wordt vertragen een ode aan je eigen aard en een viering van je zintuigen.

 

SLOW is meer van minder

Minder ‘doen’ en meer beleven.
Minder input en meer ruimte.
Meer lijf en minder hoofd.

Minder ruis en meer subtiliteit.
Minder ‘buiten’ en meer ‘binnen’.
Minder kwantiteit en meer kwaliteit

 

 

Liefdevolle aandacht

Wat is er voelbaar aanwezig in je lichaam?
Waar voel je de stroom? Of stagnatie?

 

Op het moment dat je met liefdevolle aandacht naar je eigen lichaam gaat luisteren geef je jezelf een immens cadeau. Je maakt pas op de plaats en stapt uit de modus van het doen. Je geeft jezelf letterlijk ademruimte.

Automatisch vertraag je en maak je ruimte voor zijn.  Je doet niets om je ervaring te veranderen, maar omarmt hoe het is en vervolgens ‘every step of the way’. Je stopt met vooruit streven en komt in contact met je vermogen om iets te laten zijn.

In de ontstane ruimte kun je waarnemen wat zich in je lichaam, gevoel (en denken) afspeelt. Zo maak je verbinding met wat je werkelijke behoefte is en wat je NU in dit moment nodig hebt.

Je gaat op zoek naar wat als vanzelf gaat, moeiteloos, en hoe je dat kunt ondersteunen of liever gezegd de ruimte kunt geven.

 

 

Belichaam je Gevoeligheid

Slow living for Sensitive Souls rust op de volgende pijlers

 Je lichaam, je thuis → radicale zelfzorg, centreren & aarden
 Eigen ruimte  → creëer een stilte ruimte waar je kunt rusten
 Grenze→  leer Nee zeggen
 Zelfcompassie → transformeer zelfkritiek in zelfcompassie

Alignment → breng je lichaam, hoofd & hart op één lijn
Jouw juiste tempo → vertraag bewust & kies je juiste snelheid
Eer balans → vind balans tussen doen en zijn

 

 

Werkvormen 

In begeleiding en in groepstrainingen werk ik met een combinatie van diverse body-mind practices. In de afgelopen 20 jaar heb ik mijn eigen vorm ontwikkeld speciaal voor hoogsensitieve vrouwen.

body work

mindfulness & meditatie

zelfcompassie – info volgt

focussen 

voice dialogue


Mijn pad

bronnen waaruit ik put